Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Poradniki i przewodniki
(11)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(20)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Bleach Fiona
(9)
Szostak Anna (tłumacz)
(5)
Niezgoda Ewa
(3)
Świeża Bożena
(3)
Świeża Olga
(3)
Rogers Bill (1947- )
(2)
Waters Gay
(2)
Yellop Carol
(2)
Ashton-Smith Jacqui
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baum Ewa
(1)
Bogdańska Teresa
(1)
Błońska Ewelina
(1)
Cranmer Kathy
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Gabony Peter
(1)
Glasson Fiona
(1)
Graham Chris
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Gryz Przemysław
(1)
Hatton Brenda
(1)
Jackson Luke (1988- )
(1)
Katra Grażyna. Red
(1)
Korfanty Agnieszka
(1)
Lewandowska Marta
(1)
McAndrew Sean
(1)
McEwan Elaine K. (1941- )
(1)
Michael Jack. L. (1926- )
(1)
Michalski Maciej (1970- )
(1)
Niezgoda Ewa (pedagog)
(1)
Oleksyn Anna
(1)
Olszewska Grażyna
(1)
Pentecost David (1959- )
(1)
Roffey Sue
(1)
Sokołowska Ewa. Red
(1)
Stirling Janet
(1)
Sundberg Mark L. Korzyści dla dzieci z autyzmem wynikające z analizy zachowania werbalnego Skinnera
(1)
Taylor Bill (edukacja)
(1)
Werbińska Dorota
(1)
White Abbie Leigh
(1)
Williams Donna. (1963- )
(1)
Zubowski Gabriel
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(1)
Temat
Dzieci autystyczne
(10)
Nauczyciele
(2)
Zachowanie
(2)
Autystycy
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dyrektor
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Jackson, Luke (1988- )
(1)
Język angielski
(1)
Logopedia
(1)
Mowa
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Pamiętniki australijskie
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzice
(1)
Skinner, Burrhus Frederic (1904-1990)
(1)
Szkolnictwo
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zespół ADHD
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Poradnik
(12)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
22 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15257, 15256 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa / Ewa Baum. - Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2008. - 92 s. : fot., rys., tab. ; 24 cm.
Autor
Forma i typ
Bibliogr. s. 91-92
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51949 (1 egz.)
Kaucja: 20,01 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2506 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.04.2024)
Książka
W koszyku
Głoskolandia to cykl 40 opowiadań logopedycznych, służących rozwijaniu i doskonaleniu kompetencji komunikacyjnej i językowej, poprawie artykulacji głosek u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.Opowiadania przeznaczone są do głośnego czytania przez osobę dorosłą, logopedę, nauczyciela, pedagoga, rodzica. Teksty inicjują swobodne rozmowy na tematy bliskie dziecku. Odwołują do wyobraźni, fantazji, ukazują prawidłowe relacje zachodzące w rodzinie i innych grupach społecznych. Stanowią materiał do utrwalania wymowy wszystkich głosek języka polskiego. Mogą być pomocne nauczycielowi podczas wprowadzania liter w pierwszej klasie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg. drugiej pracy: The benefits of Skinner`s analysis of behavior for children with autism.
Bibliografia przy pracach.
W książeczce tej zamieszczone są dwa teksty: artykuł dra Marka Sundberga "Korzyści dla dzieci z autyzmem, wynikające z analizy zachowania werbalnego Skinnera" oraz artykuł "Okiem lekarza i psychoterapeuty" autorstwa Małgorzaty Dąbrowskiej-Kaczorek. B.R.Skinner jest ojcem teorii behawioralnej, rozwiniętej potem w teorię poznawczo-behawioralną, szeroko stosowaną w terapiach różnego typu zaburzeń. Dr Sundberg pokazuje te elementy teorii Skinnera, które okazały się niezwykle przydatne w nauczaniu języka dzieci autystycznych, a także dzieci nie posiadających języka z innych powodów. Dr Małgorzata Dąbrowska-Kaczorek, na podstawie swojej codziennej pracy z dziećmi autystycznymi i z dziećmi z ADHD, dokumentuje, iż prawidłowa diagnoza zaburzeń dziecka (oparta na biologicznych podstawach, a więc wykluczeniu organicznych przyczyn zaburzeń), w połączeniu z terapią poznawczą-behawioralną, przynosi znakomite rezultaty w rozwoju komunikacyjnych i społecznych umiejętności dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19847 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15266, 15267 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15262, 15263 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15259, 15258 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8792, 4483, 8791 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 196-198. Indeks.
Naprawa zachowania to w założeniu model uczenia się i wsparcia dla dzieci cierpiących na zaburzenia zachowania. Jest to model bardziej edukacyjny niż terapeutyczny czy doradczy (skupia się na nauczaniu zachowania). Podkreśla umiejętności zachowania się i uczenia się. Skupia się na tym, nad czym możemy z dzieckiem pracować w kontekście szkoły. Nie "wiktymizuje powtórnie" dziecka, skupiając się zbyt otwarcie nad tym,czego zmienić nie możemy, na przykład środowisku domowym, dysfunkcyjnej rodzinie, strukturalnej biedzie i diecie dziecka. Daje dziecku (i jego nauczycielom) planową strukturę, w ramach której przebiega nauczanie, rozwój, zachęcanie i wzmacnianie pozytywnego uczenia się i zachowywania. Jest to model obejmujący całą szkołę, zarówno jeśli chodzi o rozłożenie akcentów,jak i praktykę.Naprawa zachowania uwzględnia liczne wymagania i ograniczenia, przed którymi stoją nauczyciele. W ramach podejścia obejmującego całą szkołę, ten model zmierza do skupienia się na wysiłkach, mających za cel nauczenie zachowania, nie zaś tylko na dyscyplinie, czy nawet zabiegach terapeutycznych.Dzieci z zaburzeniami zachowania mogą pochłonąć bardzo wiele czasu nauczyciela. Dzięki ukierunkowanemu wsparciu kolegów oraz indywidualnemu szkoleniu, jak naprawić swoje zachowanie, nauczyciele są mniej zestresowani i czują się bardziej zawodowo skupieni na wspieraniu uczniów.Program naprawy zachowania jest najbardziej skuteczny wtedy, kiedy w jego realizację włączona jest cała szkoła. Podejście takie daje nauczycielom i rodzicom pracującym z dzieckiem, pewność, że wspólnie mu przewodzą i zapewniają odpowiednie wsparcie, konieczne, by program się udał. W niniejszym wydaniu wgłębiamy się w naturę i praktyczny zakres koleżeńskiej pomocy, koniecznej podczas pracy z destrukcyjnymi, prowokującymi zachowaniami, wynikającymi z EBD (Emotional Behavior Disorders, emocjonalne zaburzenia zachowania).Mimo że program naprawy zachowania został początkowo opracowany dla uczniów na poziomie podstawowym, zasady, ćwiczenia i umiejętności w nim zawarte były stosowane na szeroką skalę w szkołach średnich, zwłaszcza w połowie nauki.Ufam, że to nowe wydanie będzie praktycznym i pożytecznym narzędziem dla nauczycieli, pracujących na co dzień z dziećmi z EBD.Odnośniki w tekście dotyczą zawartych w dodatkach materiałów do kserowania (MK, od strony 167). Są to plany nauczania, stanowiące główny trzon każdego programu naprawiania zachowania, które nauczyciele mogą z łatwością przystosować do pracy w swoich klasach.Dla każdego złożonego problemu istnieje jakieś proste rozwiązanie i jest ono na pewno błędne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18509 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15254, 15255 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15264, 15265 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15253, 15252 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15268, 15269 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15261, 15260 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4470, 3239 (2 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu s. tyt. również nazwa wydawcy oryg.: Jessica Kingsley Publishers.
Zbiór historyjek dla małych dzieci ze spectrum zaburzeń autystycznych (ASD).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9604 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klubu Ergo)
Tyt. oryg.: "The new teacher survival guide : behaviour" 2004. U góry okł.: Vademecum nauczyciela.
Bibliogr. s. 133-141. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3516, 3517 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8789 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.04.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej